مقالات

انواع میکروفن ها

انواع میکروفن

ما کلی اطلاعات جالب و ضروری و مفید در انواع مورد میکروفن ها داریم که امیدواریم راهنمایی های ما در فروشگاه آوای پایتخت به شما کمک کند تا خریدی مفید و باصرفه داشته باشید و بتوانید به راحتی بهترین مدل را انتخاب کرده و به صورت آنلاین از آوای پایتخت سفارش دهید. همچنین انواع میکروفن های برند ECHO BISCO را با قیمت و کیفیت عالی از ما تهیه کنید.

اگر جز افرادی هستید که زنگ خور گوشیتان مخصوصا در هنگام رانندگی بالاست ، اکر اهل موسیقی هستید و در کار ضبط آهنگ هستید ، اگر می خواهید صداتون را برای پادکست ضبط کنید و اگر عادت دارید با هدفون آهنگ گوش کنید و به دنبال این هستید که یک بلندگو با میکروفن بخرید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

امروزه میکروفن ها به عنوان وسیله ای برای افزایش صدا شناخته می شوند. این دستگاه یک حسگر است که امواج صدا را به جریان الکتریسیته تبدیل می کند. این وسله جهت تولید صدایی با کیفیت تولید شده و در بازار عرضه می گردد.

حال میخواهیم با انواع میکروفن ها آشنا شویم :

میکروفن دینامیک ، میکروفن usb، میکروفن خازنی ، هدست میکروفن دار، میکروفن یقه ای ، میکروفن ایستاده ، میکروفن های ثابت

میکروفن دینامیک : این نوع میکروفن در انواع کنسرت ها و اجراهای رادیو تلویزیون ، فیلم و جلسات سخنرانی استفاده می شود.

میکروفن usb : این نوع از میکروفن ها از جدیدترین و پیشرفته ترین انواع میکروفن ها می باشد. این مدل با سایر مدل ها تفاوت دارد.

میکروفن خازنی : در انواع گوشی موبایل ، هدست ، لپ تاپ و آیفون های خانگی  و نوت بوک مورد استفاده می شوند.

میکروفن یقه ای : همانطور که از نامش مشخص است این میکروفن به یقه لباس متصل می شود و نیازی نیست که شخص تمام مدت آن را در دست نگه دارد. این امر باعث می شود که افراد تمرکز بیشتری به اجرای خود بپردازد.

میکروفن ایستاده : این نوع میکروفن به راحتی از جایگاه میکروفن برداشته می شود و پایه آن را می توان به تناسب قد فرد تنظیم کرد.

میکروفن های ثابت : یا میکروفن رومیزی اغلب در اتاق کنفرانس روی میز کنفرانس یا سطح میز سخنران قرار می گیرند.

میکروفن های میکروفن دار : امروزه با توجه به گسترش وسایل مولتی مدیا مخابراتی و کامپیوترهای شخصی مصرف هدفون میکروفن دار رو به افزایش است. هدست ها به یک میکروفن مجهز هستند هدست ها کاربردهای مختلفی دارند بطور مثال در مراکز مخابراتی یا شرکت های خدماتی با کمک هدست برخلاف هدفون می تئان یک ارتباط دو طرفه برقرار کرد. میکروفن قرار داده شده در هدست ها در دو نوع طبقه بندی می شوند . نوع اول  تک گوشی  که گوشی آن فقط بر روی یک گوش قرار می گیرد و گوش دیگر آزاد است و می توان با گوش دیگر خود که درگیر نیست صداهای اطراف زا بشنویم. نوع دوم کامل دو گوش را می پوشاند و برای پاسخگویی که نیاز به تمرکز بیشتری دارند استفاده می شود تا شلوغی محیط شنیده نشود.

انواع میکروفن

میکروفن ها نیز مانند هر دستگاه دیگری مسیر پرپیچ و خم را گذرانده اند ، حال نگاهی داریم به تاریخچه  میکروفن ها :

سرچارلز وتستون اولین مخترع میکروفن بود . او فیزیکدان و مخترع مشهور انگلیسی که بیشتر به اختراع تلگراف معروف بود ، او در سال ۱۸۲۰ اولین فردی بود که تشخیص داد صدا توسط امواج از طریق واسطه منتقل میشود. او توانست راه های انتقال صدا را از یک مکان به مکان دیگر ، حتی در مسافت های طولانی را کشف کند. او دستگاهی اختراع کرد که صداهای ضعیف را تقویت کرده و بلند و واضح پخش کند . البته اولین دستگاه میکروفنی را الکساندر گراهام بل اختراع کرد ، در واقع بل نمایشی برای اثبات ایده خود توانسا تماس تلفنی را بهروی خطوط تلگراف انجام دهد و در سال ۱۹۲۸ در آلمان ( گئورگ نویمان ) به خاطر مساحت میکروفن ها ی خود  و تاسیس شرکت به شهرت رسید ، اولین میکروفن خازنی طراحی کرد که  به دلیل مشکل آن با نام مستعار (بطری ) شناخته شد. و در سال ۱۹۳۱ (وسترن الکتریک ) اولین میکروفن را به بازار عرضه کرد.

شرکت آوای پایتخت نماینده رسمی echo bisco با ارائه انواع محصولات صوتی شرکت bisco آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. جهت کسب اطلاعات بیشتر از صفحه اینستاگرام ما دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *