مقالات

راهنمای خرید پاور میکسر

راهنمای خرید پاور میکسر

برای خرید پاور میکسر ابتدا باید بدانیم که یک پاور میکسر چیست ؟ چه وظایف و کاربردی دارد ؟ و انواع آن چیست ؟

آوای پایتخت در این مقاله به پاسخ سوالات بالا می پردازد .

پاور میکسر چیست ؟

در واقع پاور میکسر ها همانگونه که از اسمشان پیداست نوعی میکسر صدا هستند ، که دارای پاور (قدرت) می‌باشند . میکسر نیز در لاتین به معنای میکس کننده می‌باشد. پس وقتی در سیستم صوتی به کار می‌رود منظور میکس صدا می‌باشد که وظیفه ی آن ترکیب کردن صداهای متفاوت با هم است. در نهایت باید گفت پاور ها میکس و صدا با قدرت را تنظیم می‌کنند .

کاربرد

پاور میکسر دستگاهی است که وظیفه اصلی آن دریافت ، ترکیب ، پردازش و نظارت بر صدا است. امروزه با استفاده از برنامه‌های میکس صدا و آهنگ سازی که مخصوص موبایل و تبلت است می‌توان برخی کارهای یک میکسر را انجام داد. اما هنوز بسیاری از نوازندگان و صاحبان استودیو ترجیح می‌دهند با دستگاه پاور میکسر کار کنند و بتوانند دکمه‌های آن را لمس کنند. میکسر های صدا در مکان و زمانهای مختلفی مورد استفاده و بهره برداری قرار می‌گیرند. مانند : پخش سخنرانی ، اجراهای زنده (مثل کنسرت) ، استودیوی ضبط و انواع مراسمات از جمله جشن ها و عزاداری ها

پاور میکسر علاوه بر دریافت، ترکیب و پردازش صدا دارای قابلیت تقویت صدا پیش از انتقال به بلندگو را دارا می باشد. یکی از نکات مهم در تشخیص این دستگاه ، توجه به نوشته های روی دستگاه می‌باشد. بر روی بدنه دستگاه می‌توان کلمه powered mixer را مشاهده نمود که توان خروجی آن نیز ذکر شده است. از طرف دیگر پاور میکسر ها از نظر وزن و ابعاد نیز متفاوت هستند. نسبت به میکسر های معمولی هم سنگین تر و هم قطور تر می‌باشد. میزان توان دستگاه ها از دیگر راه های تشخیص میکسر از پاور میکسر محسوب می‌شود. خروجی دستگاه های مورد نظر از توان بالایی نسبت به میکسر ها برخوردار هستند که معمولا به صورت عدد در پشت دستگاه درج می‌گردد.

پیشنهاد می‌کنیم از انواع پاور میکسر های موجود در فروشگاه آوای پایتخت دیدن فرمایید. اکثر امکانات میکسر ها را، فرآیند افکت گذاری، اکولایز و …. در اختیار شما می‌گذارد. پس برای خرید میکسر صدا باید تعداد کل ورودی‌ ها و خروجی‌ های مورد نیاز خود و همچنین قدرت لازم برای راه اندازی مجموعه بلندگو اصلی و مانیتور های روی صحنه را محاسبه کنید.

برای کسانی که آشنایی با انواع پاور میکسر و مدل های مختلف آن را ندارند یکی از راهنمایی های کلی و مهم برای خرید این سیستم صوتی خوب و با کیفیت آشنایی برند تولید کننده و کشور سازنده این محصولات است. که ما در آوای پایتخت نمایندگی بدون واسطه کمپانی معتبر اکو بیسکو هستیم. امروزه با توجه به افزایش نیاز به سیستم ها و تجهیزات صوتی شرکت های کوچک و بزرگ بسیاری به فعالیت در زمینه تولید این محصولات روی آورده اند. کمپانی ECHO BISCO جز همین شرکت های معتبر و صاحب نام است که با کیفیت ترین انواع محصولات صوتی از قبیل میکروفن ، باند و آمپلی فایر را تولید نموده و روانه بازار کرده است که پاور میکسر های اکو بیسکو با استقبال چشم گیر و جلب رضایت بسیاری از کاربران همراه شده است که به علت به کارگیری قطعات با کیفیت در ساخت تجهیزات صوتی و طول عمر بالای محصولات است.

همانطور که گفتیم برای خرید سیستم صوتی حرفه ای داشتن اطلاعات فنی پاور میکسر مورد نظر خود اعم از توان خروجی و… لازم است و حتما قبل از خرید این اطلاعات را کسب نمایید . و یا با کارشناسان آوای پایتخت جهت مشاوره تماس بگیرید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *